söndag 11 januari 2015

Upplevelse-presenter


I går kväll var det dags för H
att kvittera ut en av sina födelsedagspresenter.

Jag tycker att det är svårt att hitta på presenter nu för tiden.
Tycker inte ni också det?
De flesta har redan alldeles för många saker,
och det man vill ha är ju egentligen
lättast att köpa själv.

Därför blev det även i år
en konsertbiljett i födelsedags-present.


Min H har länge pratat om att han vill gå på
Peter Carlsson och Blå Grodorna -
det fick bli årets present!


Och det blev verkligen en underhållande kväll!
Peter Carlsson är en man som är full av berättelser.
Små anekdoter och dråpliga historier
varvas med musik från alla 
möjliga genrer.

Jag tycker verkligen om att lyssna på människor
som kan konsten att berätta.

Kanske är det för lite berättande nu för tiden?
Jag har känslan att det var fler
som behärskade den konsten förr.
Och kanske även konsten att lyssna på varandra?

Har det med tidsbrist att göra?
Tar vi oss inte tid att lyssna längre?
Synd i så fall - för allt kan ju inte rymmas
i 140 tecken på Twitter...


De Blå Grodorna är fyra multi-skickliga musiker,
som var och en spelar massor av olika instrument.

(Kristin, tjejen som spelade klaviatur,
hade även en heeelt fantastisk röst
och steppade dessutom! :-)

Vi satt på allra första raden,
och det var härligt att på nära håll se
 hur skickligt de hanterade instrumenten.

Konserthallen Louis De Geer i Norrköping är en skön byggnad
som ligger i det gamla industrilandskapet.
Jag gillar den!


I pausen blev det en fika, såklart!


Ja, det var en bra födelsedagspresent,
som ju även jag fick ta del av! ;)


Och samtidigt som vi tillbringade vår kväll i Norrköping
så var barnen på restaurang tillsammans
med sin mormor.

Det var nämligen en av hennes julklappar till dem,
och en mycket uppskattad sådan!

Ja, fram för fler upplevelser tillsammans,
fler berättelser, skön musik och god mat.
Det är väl ändå de bästa presenterna?!

3 kommentarer:

  1. Oplevelsesgaver er dejlige. Min mand og jeg fik gavekort til en frokostrestaurant og billetter til 6 parkmuseer i København af vores søn i julegave, det blev vi meget meget glade for.

    SvaraRadera
  2. Upplevelser är jättebra presenter och julklappar tycker jag. O fick anmälan till Toughest. Han och maken sprang det förra året (en tuff hinderbanetävling i Malmö) och ska göra det i år också. Dottern fick anmälan till Vårruset som även jag ska springa.
    Både jag och dottern fick biljetter till en musikal under våren. Kanon!

    Kram

    SvaraRadera