torsdag 1 januari 2015

Nyår på bortaplan


Hej på er!
Och hej nya året - 2015!

Vi bestämde oss för att fira in nyåret på bortaplan,
och bokade därför hotell och restaurang
i Örebro, som ligger en timmas
bilresa hemifrån.


Efter att ha gått lite i affärer på dagen,
(killarna fyndade kläder!)
så checkade vi in på hotellet.


Jag gillade miljön här nere vid receptionen.
Tegelväggar har jag alltid varit svag för,
och en vedtrave inomhus
kan också vara fint i rätt miljö!


Rutiga golv
tröttnar man heller aldrig på, eller hur?


Liksom blyinfattade, målade fönster.


Klassiskt och alltid snyggt!


Barnen hade önskat grekisk mat,
så grekiskt fick det bli!

När de var små hade vi som tradition att alltid
köra plankstek på nyårsafton,
men de senaste tre åren har vi gått ut och ätit just grekiskt!
Vi hade bokat bord på en restaurang,
och det var jättegott!


Våra barn är stora nu.
Tvillingarna blir 15 snart, och den äldste snart 19.
Ni förstår att det nästan var en uppoffring för dem
att följa med på detta, va...? :-)

Jo, vi är verkligen i en brytningspunkt nu.
Och jag förstår, för jag minns faktiskt hur det var att vara femton år,
Man ville nog helst göra annat på nyårsafton.
Än att vara med mamma och pappa.

Men -
det blev faktiskt jättemysigt där på restaurangen,
och jag kände mig så tacksam
att få fira in ännu ett år tillsammans med barnen!


De vill dock absolut inte figurera på några bilder.
Där går ändå gränsen... :-)

Och det är väl klart att de inte behöver!


Vid tolvslaget bjöds vi på ett hejdundrande
fyrverkeri vid Örebro slott.


Och efter en stadig hotellfrukost
begav vi oss hemåt igen.

Till katten och ett nytt år.

(Fast vissa tyckte kanske att det framför allt var:
hem till datorerna... ;-)

2 kommentarer:

  1. Mysig nyår ni haft, kul att åka iväg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Skickligt att få med sönerna ). Dottern har firat på eget håll flera år nu. Hon är 20 nu. Sonen som blir 19 till våren är lite av den typen som inte själv ordnar något om ingen annan gör det. Nu har han precis varit sjuk också men han hade nog iofs varit pigg nog att gå på fest men han stannade hemma. Det är svårt i den åldern att ha någonstans att vara. Många föräldrar tillåter ju inte fest hemma (kan jag förstå) o hyra lokal är dyrt.

    God fortsättning!
    Kram

    SvaraRadera