torsdag 12 november 2015

Små saker


Små saker 
som gör mig glad:

 Att köpa med mig lite taklök hem
och sedan pynta min fina koppar-ljusstake
med den tillsammans med lite mossa och
några torkade lime-skivor.


Att flaskan till årets Blossa-glögg
är så himla vacker.

(Och jag har inte smakat den ännu -
men den borde ju passa en te-drickare som jag -
eftersom smaken är earl grey...)


Att veta att det är fredag i morgon
och att jag snart får vara lite ledig och
försöka komma i kapp med sömnen...


Att det är fest hos Bindefeldt i kväll.
(Ja, på kanal 5, alltså...:-)


Ja.
 Såna små saker.
Kan göra mig lite glad. :-)

1 kommentar:

  1. Tittar på 'Fest hos Bindefeldt' nu, jättebra program tycker jag.
    Så snyggt du gjort, läckert med limen mot mossan.
    Jag har den glöggen stående på köksbänken, har inte smakat ännu jag heller:)
    Kram Maria

    SvaraRadera