lördag 9 december 2017

Mysig julmarknad




Jag har bloggat sedan år 2010
och jag tror att det nästan finns ett inlägg varje år
från Ändebols julmarknad...


Och i år är inget undantag!

Jag kan liksom inte låta bli att fota lite därifrån,
för jag tycker att det är så mysigt där i växthuset!


Vi åkte dit för att ta en eftermiddagsfika
och vi kom lagom för att få lite musikunderhållning
till kaffet av syskonen Ormegard
som sjöng och spelade gitarr.
Jättefint!


Och man måste alltid köpa den här speciella julmusten...
Verkligen mysko smak på denna,
men snyggaste etiketten!


Det finns alltid mycket gott att välja på.




Burkarna!!!


SÅ fina!


Och ville man inte ha fika
så kunde man köpa lammkorv i tunnbrödsrulle.


Fina julrosor till försäljning!

Bivaxljus!


De fantastiska granriskransarna i taket!


Fint hantverk!


Keramik


Lammskinnen...


Och så alla vackra grönsakerna...

Ja, det hjälps inte:
Det får bli ett inlägg varje år härifrån.


Jag har blivit så lat med kameran.
Finkameran får nästan aldrig följa med längre.


Men det beror också på att den börjar bli gammal
och att det är lättare att ta bilder med mobilkameran
än med Nikon-kameran när det är mörkt .


Och mörkt är det ju nästan jämt den är tiden på året...


Ja. Det var det typ tionde inlägget härifrån.

Så kan det bli!

1 kommentar:

  1. Det är jättekul att få följa med på utflykter, oavsett kamera... :) Fina bilder !
    / Vendela i Kimstad

    SvaraRadera