lördag 2 december 2017

Julbord med fina kollegor


Det är julbordstider,
och i torsdags var det dags för årets andra i ordningen
tillsammans med tre av mina kollegor!

Jag trivs väldigt bra med mitt jobb,
men man hinner ju aldrig riktigt prata med varandra på arbetstid,
så därför var det trevligt att kunna sitta ner
och samtala i lugn och ro en kväll.


Jag och min kollega Mia frågade två av våra studiehandledare
om de ville följa med oss och äta julbord,
och det ville de gärna!


L kommer från Syrien och K är från Somalia
och trots att de varit i flera år i Sverige 
så var det faktiskt första gången
som de åt ett svenskt julbord!


Det smakade riktigt bra
(även om jag själv är lite kinkig med den där sillen...)


Fast jag tror att dessertbordet
var det som blev allra mest uppskattat!


Ja, det var en trevlig kväll.
För inte nog med att jag har trevliga elever -
jag har supertrevliga, kloka och duktiga kollegor också!


Det är något jag verkligen uppskattar mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar