torsdag 21 december 2017

Julavslutning




Så har det varit ännu en julavslutning på min skola.
Den sjuttonde i ordningen för min del,
för så länge har jag varit på samma arbetsplats nu...
Oj oj oj, vad tiden går fort!


Och som vanligt så blev det julallsång i idrottssalen
med vårt julavslutningsband, där jag spelar piano,
och underbara mellansnack/uppträdanden av vår PG
som är helt fantastisk när det gäller sånt där.

Tre föreställningar blev det,
för vi är så många elever på skolan
att vi inte ryms mer än en tredjedel åt gången.

Och jag hade på mig min fina vintageklänning
som jag köpte för 95 kronor på loppis förra helgen.

(Jag var inte ute efter någon klänning,
men den hängde mitt framför näsan på mig
och passade perfekt i storlek, så jag köpte den!
Och jag kände mig fin i den,
så det var ett bra köp!)


Och till den hade jag en julgransfrisyr
som blev en snackis bland eleverna.
För hur hade jag egentligen fått till en sån frisyr...?


(Någon trodde på supermycket hårspray,
men hemlisen var en petflaska på huvudet...)

Och nu känns det så enormt, enormt skönt
att få några dagars ledighet.

Äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar