söndag 12 maj 2019

Gå upp tidigt...


Det var många, många år sedan
som jag vaknade efter klockan 8 på helgerna.
Jag vaknar ofta tidigt och går gärna upp då,
men i morse var klockan bara strax efter 5
och det var kanske lite överdrivet...


Det är bara det att jag inte kan låta bli att gå upp!
Bara för att jag vill ut i trädgården lite...


Jag måste liksom titta till den!



Planteringsbänken som jag fick på min födelsedag.
Den blev så fin och bra,
men precis som vi skämtade om redan när jag fick den
så använder jag inte den när jag ska plantera.

I går när jag stod och skolade om plantor
så var jag inte här, utan på gräset...
Den är liksom nästan för fin för att smutsa ner.
Jag tycker så mycket om den!


Och soldiset tidigt på morgonen!
När växthusglaset är alldeles immigt!


Den japanska lönnen -
på väg att slå ut sina röda blad.


Och hybridolvonbuskarna!


Tänk er den här om ett par dagar!
Översållad av blommor!


Ja.
Det är sånt där som jag måste gå upp och gå ut till
tidigt om helgmorgnarna.

Förstår ni...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar