torsdag 2 maj 2019

Silverpäron och hasselört



Det är torrt i marken
och jag pysslar om mitt lilla födelsedagsträd
genom att gå med vattenkannan 
till det lite då och då.

Vårt förra silverpäronträd var jag tvungen att flytta ett par gånger
och till slut ville det inte vara med längre...
Jag vill inte att det här trädet ska gå samma öde till mötes.

Här i hörnan utanför boden börjar hasselörten ta över.
Tänk - först tog det jättelång tid innan den etablerade sig
och nu när den väl gjort det så finns det ingen hejd
hur mycket den breder ut sig.


Fast det gör inte så mycket
för jag gillar hasselört jättemycket.

Här finns också ett par funkior
som inte har tittat upp så mycket ännu,
några dagliljor, en klematis och en spirea.
Ja, och så en jättestor honungsros
som vi tagit ner rejält i år.

Den brukar bli snygg den här rabatten
när funkiorna breder ut sina 
fantastiska blad.


Jag är förresten himla nöjd med placeringen av trädet.


Tänk att ibland känns det
som att en plats bara väntat på 
en speciell växt.

Nu är den här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar