tisdag 7 maj 2019

Körsbärsblom och studenttal



Det är så kallt ute!


Jag knipsade av en kvist 
från det japanska körsbärsträdet,


bara för att kunna njuta lite av det inomhus i värmen.


Efter den dagliga vattningsrundan i växthuset
blev det en kväll framför Trädgårdstider på SVT.
Mysigt program!

Sedan satte jag mig och började skriva på
ett tal till våra yngsta killar, som tar studenten om en månad.



Och fy, vad sentimental jag blir
 när jag ska sammanfatta deras arton första år i livet!


Våra fina småkillar!
Tiden går alldeles, alldeles för fort...

1 kommentar:

  1. Ja tiden går fort. Vår yngsta blev 22 i lördags. Det blev lunch på stan och sen födelsedagsfika hemma hos honom i Stockholm.
    Vackra körsbärskvistar. Fördelen med att det blev kallare är att vi får njuta av vårblommorna ett slag till.
    Kram Annika

    SvaraRadera