måndag 3 januari 2011

Grundmålat!


Här är vitrinskåpet som jag ska fixa till!

I går kväll grundmålade jag det.
Det är ett gammalt ekskåp, som var brunlackat.
Jag var lite nervös för hur det skulle funka att måla på det,
etfersom det var lackat, och eftersom dörrarna var fanerade,
men det gick jättebra!


Nästa steg är några lager vitfärg,
men det får vänta lite eftersom vi har födelsedag i familjen idag!
Min Darling H fyller 44 och är alltså jämngammal 
med mig i tre månader framöver...
(Ja, alltså, vi är väldigt noga med att poängtera
vem som är äldst i den här familjen...;-)
Så nu ska jag och barnen in till stan och hämta 
en smörgåstårta som vi har beställt.

I kväll ska det firas!

2 kommentarer:

  1. Skåpet ser jätte fint u, vad anv du för någon färg? JAg har ett gamalt litet ekbord hemma som jag gärna skulle vilja måla vitt.

    God fortsättning
    kram anna

    SvaraRadera
  2. ohhh vilket fint skåp, jag har ett liknande fast inte långt så fint som ditt som har vitrindörr!
    jag målade med som du, funkar!
    ha en gooo fortsättning på kvällen, varmkram lotten

    SvaraRadera