söndag 2 januari 2011

Ordinary Day


En vanlig söndag.

Nu låter jag kanske tråkig,
men jag tycker att det är lite skönt att helgerna är slut.
Däremot är inte ledigheten slut,
och det känns underbart!


Idag har jag i allafall varit på årets första handbollsmatch,
(Min J var med och spelade och de vann!)
och så har jag investerat i en ny almanacka.
Nu ska här skrivas in, styras upp, planeras!


Mina islyktor från Nyårsafton står kvar.
I den ena: Kottar.
I den andra: Apelsinskivor och tranbär.
Blev fina, men kanske skulle ha tagit Limeskivor i stället.
Får lite "Hundkiss-i -snö-associationer" av den gula färgen...

Nu ska jag fortsätta min "vanliga söndag" med att förbereda för
årets första projekt! Ett gammalt vitrinskåp ska målas vitt.

Ser fram emot detta,
men först lite tråkigt
underarbete...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar