måndag 17 januari 2011

Vardagsglädje


Hej!

Idag känner jag mig bara helt enkelt vardagsglad!
Efter ett möte om språkutveckling hade jag ett ärende till Coop
innan jag skulle åka hem, och se där:
Fröpåsställen proppfulla av årets fröer och 20 % på påsarna!
Lika bra att plocka på sig en bunt.
Det blev doftande blomstertobak, japansk humle
och några andra favoriter som jag alltid vill ha!
Varje år...


Nu känner jag mig plötsligt skönt grön!
Man blir lite årstidsvill av det här töandet.
Det är lätt att glömma bort att det bara är mitten av januari...

Jag är så glad för min fina löpare som jag har köpt från H&M Home.
Litegrann av den syns på bilden här ovanför.
Den ser ut som en gammal skolplansch
med sina stiliserade primörer.
Jättefin, tycker jag!

Hoppas att ni också är lite
vardagsglada!

Kram!

(Oooohhh - nu måste jag byta ut min vinterheader snart...
Ska bara få lite tid till det... :-)


4 kommentarer:

  1. Det ser verkligen vårlikt ut på dina bilder, så trevligt! Har också tittat på löparen men inte bestämt mig för köp än.
    Vi fortsätter att vara vardagsglada (det var ett fint ord, skrev det på min skrivtavla)!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Ja, det är lätt att tro att det är våren som är på gång men låt oss tro det en stund då - om det skänker lite vardagsglädje mitt i januari.
    Att se gräset (om än det var lite geggigt) ikväll på hundrundan gav mig en liknande känsla.
    Det är nice!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Håller med! Nu försöker man få in våren på alla sätt och vis. Undrar om det funkar att ta in björk nu, slår de ut tror du?

    SvaraRadera
  4. Hej igen fast i dag är det tisdag.
    Tittar du förbi mig i dag så har du en liten utmaning som väntar.
    Kram

    SvaraRadera