måndag 18 april 2011

Kol eller gasol?


Längst ner i vår trädgård finns en grind som leder
ut till barnens genväg till skolan.
Kolla vad jag fick se där idag:
Små tete a´tete-påskliljor som blommar intill grinden!
Undrar just hur de har hamnat där?
Lite gulligt var det...


Ännu en dag med trädgårdsarbete.
Min lilla radio följer med mig ut ibland.
Den är jättebra, för den har ett gummihölje som tål 
att vara ute även om det skulle dugga lite.
Vilket det inte har gjort idag.
Alldeles perfekt väder har vi!

Jag är så himla tacksam att jag får ha påsklov
och komma i kapp i tillvaron lite.
Hur skulle man annars hinna..?
Den här veckan får man dessutom passa på att boka in
lite annat som är svårt att få till annars.
Läkarbesök idag,
barnen till frisören i morgon.


I kväll har vi grillat för första gången i år.
Kör ni kol eller gasol?
Vi investerade i den här gasolgrillen för ett par år sedan,
och det har vi inte ångrat!
Skönt att kunna få igång grillen snabbt om man vill 
spontangrilla lite, och skönt att slippa tänka på
att handla hem grillkol hela tiden.

(Och om ni undrar så har inte klätterhortensian hunnit bli
så här grön ännu. Bilden är från förra sommaren...)

Har ni börjat grillsäsongen ännu?
(Eller är ni kanske såna där året-runt-grillare...?)

3 kommentarer:

  1. Här grillas det gärna och ofta!!
    Vår grill säsong börjar oftast i mars och varar till oktober, men det händer också att den tas fram på vintern, det är ju så GOTT!!!
    Och vi kör då såklart med KOL:))

    SvaraRadera
  2. Grannen, som kör gasol, klev ut på sin altan i helgen och skulle spontangrilla, men gasolen tog slut.
    Sundarna kör kol, den tar också slut då och då :)

    SvaraRadera
  3. Här kör vi kol - på en riktigt billig grill. Men kocken sa faktiskt häromdagen att "när vi får till en altan, DÅ! Då skulle ha köpa sig ett monster!" (Dvs gasol antar jag) Själv är jag lite rädd för monster...

    SvaraRadera