måndag 4 april 2011

Vårkrans


Jag ville ha en spretig dörrkrans nu i vår.
Med hängbjörk och vide.
Och granne med en skog full av sly och med vide på den egna tomten
så var det lätt fixat. Simsalabim - fix och trix:
en halvtimmas jobb inklusive plockningen av grenarna -
sedan var den klar!

(Ja, den kanske ser lite hafsig & slarvig ut,
men det var så jag ville ha den!)

(Och yes, I know - dörren är jätteskitig.
Det är katten som krafsar på den...)


Och apropå beslutsvåndan angående fjädrarna,
så blev de gröna och lila tillslut!


Lite nytt pynt i buxbomskrukan.
Fast jag tror nog att denna holk kommer att stå tom.
Utan hyresgäster. Lite väl compact living.
T.o.m. för fåglar.


Och här är det senaste tillskottet i min ständigt expanderande
vattenkannspark...
Min man ställer ibland frågan:
"Hur många vattenkannor behöver man!?!"
Tja, mitt svar på den frågan är: "Det kan man aldrig veta..."


Det här kändes jättenaturligt (nja...) att stå så här och hänga på höften
med knäppta händer, titta in i kameran
och försöka se trevlig ut!

Men jag ville ju bara säga heeej till alla
i min nya jeansklänning...

"Hej!"

6 kommentarer:

  1. Hej snygga du!
    Så sugen jag blir på att fixa med påskpynt och annat - det är väl just för att det inte går för tillfället. Som tur är finns det färdigprydda fjäderris till mig. Det blir nog grönt här med så småningom.
    Dörrkransen är hur härlig som helst i sin spretighet, det enkla är det snygga.

    Kram, kram

    SvaraRadera
  2. SV: men gissa (jag skrattade gott åt ditt svar hos mig)
    Samma tanke här och ännu knäppare för hur skulle vi hinna det? Vi hade jullov i tre dagar och sen åkte vi till Egypten för att komma hem kvällen innan första skoldagen.
    Här slets plasten av först i dag och nu ligger det här på bordet - kanske, kanske sätter de sig till slut...
    jag lever på hoppet.

    Hi,hi (jag fortsätter skratta lite)

    SvaraRadera
  3. Så fin du är!!!

    Att välja påskfjädrar är faktiskt inte alls lätt och ett viktigt beslut (hihi jag känner igen mig))...dina är jättefina. Fin är också din dörrkrans och tänk att dörren är smutsig noterade jag inte ens förrän du nämnde det. Tänk vad man med olika ögon.

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  4. Visst ser du trevlig ut i din fina klänning! Och din krans är så vårfin!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Nämen tja på dig snygging!
    Älskar jeans - i alla former.
    Och angående påskfjädrarna - jag sparar jämt mina (om det går) men jag köper ju alltid några nya också, så nu har jag nog snart regnbågens alla färger att välja på!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men åh vilken fin krans...nu fick jag inspiration att göra en jag med. Har vide och björk i trädgården så jag härmas kanske lite =)
    Fin klänning och fin bild! Jeans är alltid rätt och snyggt i sin bekvämlighet.

    Ha en fin tisdag!
    kram

    SvaraRadera