lördag 16 april 2011

Små och stora odjur


Jag skrev i går att jag kände mig lycklig i min trädgård.
Samma känsla kom över mig i dag igen.
Det är så himla underbart att få kroppsarbeta,
ligga på knä och bli skitig.
Skitig och fysiskt trött.
Och så ser man resultatet av jobbet så påtagligt och så direkt
på ett annat sätt än i mitt vanliga jobb... 
Jag mår så himla bra av det!


Vi har otroligt mycket rådjur här omkring.
Ibland orkar jag hägna in planteringarna, ibland inte.
I år hann jag inte med. De åt upp typ alla mina krokusar.
Det här är väl resterna av de som finns kvar.
Trist. Man går ju och längtar och så är allt bara borta.
Får skylla mig själv, 
men samtidigt är det inte kul att ha nät
 runt alla rabatter heller...


Krukorna kan jag i allafall ställa in i växthuset över natten
så att penséerna inte blir uppätna.
(Gärdsgården i bakgrunden av bilden är ingen match för rådjuren -
ett litet skutt bara så är de inne i restaurangen...)

Här har jag och killarna suttit och fikat vaniljmunkar i solen i dag.
Helt underbart!
(Saknade bara H som är i Norrland i helgen...)


Jag ville egentligen inte gå in nu,
men jag måste ju se körslaget på tv.
Hejar såklart på Team Gabriel, eftersom de 
tävlar för min hemstad.

(Och apropå rådjur så för de med sig massor av fästingar också.
Brukar ha minst ett par bett varje sommar.
Kom på att det är dags för min
TBE-spruta nu.
Skriver upp det på min To Do-lista...)

2 kommentarer:

  1. För oss här nere hade det varit fantastiskt exotiskt med rådjur trippande i trädgården och det hade fått varit värt krokusarna.
    För er blir det kanske irriterande det kan jag förstå.
    Det hörs lång väg hur du njuter av och brinner för din stora hobby och jag är glad att du bjuder oss på dina framsteg och fina blommor.

    Körslaget är roligt att titta på men det är El Classico ikväll och fotbollsfan som jag är så sitter jag hos mina killar och tittar på det jag också.
    Nu skall vi bara äta sen middag sen är jag rätt nöjd med dagen jag med - jag har också varit utomhus hela dagen även om det varit bredvid fotbollsplanen för min del.
    Hoppas det går bra för Team Gabriel i kväll.
    Ha en skön kväll min vän!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det där med TBE har jag funderat på nu med... Jag och grabbarna har alltid massa fästingar men i år vid jul fick Olle borrelia i örat. Så man kanske ska överväga att ta spruta iaf...

    SvaraRadera