söndag 24 april 2011

Livet på en pinne


Vet ni, jag njuter så mycket av den här Påsken
att jag aldrig vill att den ska ta slut!

Eftersom vår altan fortfarande inte är återuppbyggd,
så ställde vi altanmöblerna på gräsmattan
i kväll när vi grillade.


Där satt vi och njöt av kvällsolen
och en god grillmåltid,
hela familjen.


Det känns jättekonstigt att det snart är dags att gå 
tillbaks till jobbet igen.
Det var ju nästan så att jag trodde 
att det var sommarlov...


Jag älskar den här tillvaron.
Att tillbringa tiden i solen i min trädgård.
Jobba i rabatterna, så, plantera,
fixa och greja.
Och sedan sitta och njuta med god mat och dryck.

Det är livet på en pinne det!

2 kommentarer:

  1. O ja, visst är det. Vi har ingen fin trädgård som ni men vi har ett stort trädäck som vi hänger på.
    Loungemöbler är på ingång men de har inte kommit än så det är lite tomt men det gick bra att grilla ändå och vi hade minst lika trevligt vid matbordet.

    Håller med om att det känns som sommarlov. Hoppas solen ger lite energi att orka fortsätta jobba ett tag till.
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  2. Det har varit en ovanligt härlig påsk och så ljuvligt att kunna sitta ute på kvällen!
    Kram Eva

    SvaraRadera