fredag 29 juli 2011

Ojektivt...



Heeej!

Det är något konstigt med killar och tekniska prylar.
Trots att det nästan är uteslutande jag som fotar i den här familjen,
så tycks H vara väldigt intresserad av kamerautrustningar ändå...
Det är han som läser fototidningar här i familjen.
Inte jag.
Jag bara fotar på jag.
Inte han.

Men han har letat nytt objektiv till vår Nikon länge,
och idag när vi var på stan så slog
han plötsligt till!

De här bilderna är tagna med det för dagen nya objektivet.
Inte för att det kanske märks så stor skillnad just här.
En skillnad kommer dock att vara att jag kommer att kunna komma
närmare motivet fast jag är längre ifrån.
Perfekt t.ex. när jag fotar killarna på handbollsplanen!

Jag håller som bäst på med att bekanta mig med objektivet,
och smattrade av några bilder på altanen.

Ser ni förresten vad fin den rostiga hinken för trettiofem kronor
från loppisen blev med en Hemtrevnad i?

Fint "skräp", tycker jag!

1 kommentar:

  1. :-) Med sju bröder räknar jag mig själv ibland som kille och när det kommer till tekniska prylar är det jag som är freaken i familjen. Älskar att fördjupa mig i fototidningar, speciellt sidorna med tester och objektiv...
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera