lördag 16 juli 2011

Rosor och Madonnor


Jag är så glad för min New Dawn
som jag köpte i början av sommaren.
Massor av rosor har slagit ut,
 trots att plantan inte vuxit sig så stor ännu.

Och som den doftar!
Bara det gör den odlingsvärd!

Vi har haft en riktig målardag idag,
och nu är så gott som allt målat första varvet.
Andra strykningen går ju så mycket fortare,
så nu känns det som att vi kommer att ha fixat detta snart!

Det blir riktigt fint.
Jag ska fota när allt är klart så ska ni få se!

En annan blomma som jag gillar är stjärnflockan.
Tyvärr blir bladen alltid fula på mina plantor.
Tror att det är någon typ av rost-sjuka...?


Måste bara visa min nyaste Madonna.
Den femte i samlingen.
Nödvändigt?
Nej.

Men inte måste väl allt vara så himla
nödvändigt alla gånger...?

Jag har en plan för henne.
Hon ska få en plats på altanen, som snart är färdig!

Det blir bra!

PS: Ber om ursäkt för att jag inte kommenterat era bloggar.
Har försökt, men det funkar inte idag.
Hoppas det går bättre i morgon!


2 kommentarer:

  1. Lyckliga du som fått en blomma på din New Dawn! Bambi äter på min så den lyckas aldrig blomma trots att jag haft den i fyra år.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Färgen på din ros är fantastisk.
    Ibland vill jag också ha en gammaldags trädgård där rosorna skall frodas.
    Men jag är ju inte sån att det bästa jag vet är och pilla i trädgården.
    Men jag skulle vilja ha en massa blommor som jag bara kunde gå ut och plocka och arrangera i fina buketter. Själva skötseln har jag inte kommit på hur jag skall lösa än. Privat trädgårdsmästare kanske?

    Kram Monica

    SvaraRadera