fredag 5 augusti 2011

Äntligen hemma...



Hej!
Ja, äntligen hemma...

Ibland blir inte saker riktigt som man hade tänkt sig.
Vi bestämde oss hastigt för att ta en liten mini-semestertripp 
till Värmland från tisdag till onsdag.
Vi hann upp till Sunne, där vi sov en natt och
besökte fina Rottneros Park.

Alla bilder i inlägget är därifrån.

Men vår J, som inte varit riktigt i form den senaste tiden
mådde allt sämre så vi avbröt det vi hade planerat och åkte hem
redan vid lunchtid på onsdagen och sökte läkare.

Nu är han i allfall grundligt undersökt, 
och när man kan utesluta "de farligaste" sjukdomarna
kan man äntligen slappna av lite.
J och jag kom alldeles nyss hem från Eskilstuna lasarett
där han har blivit utredd.
Jag känner mig tacksam över sjukvården.



Jag tror att de allra flesta mammor känner igen sig i min reaktion.
När man är riktigt orolig över sina barns hälsa så spelar 
verkligen ingenting annat någon roll.
Jag kan i allfall inte koncentrera mig på något annat då.
Jag har sovit bredvid J fyra nätter i rad för att hålla koll
på honom även nattetid.
Som förälder känner man ju varje skiftning i ens barn,
och ser direkt när saker och ting inte är som det ska.

Så strunt samma att
vi missade äventyrsgolfen och badet som vi skulle besöka.
 Huvudsaken är ju att J:s åkomma nu verkar vara 
på återgång och ingenting farligt.


Och Rottneros, som var en fantastiskt fin park,
får väl besökas lite mer grundligt en annan gång...


Just nu är jag helt nöjd med att bara vara hemma,
och se att alla barn verkar må ok...

Det finns inget annat som betyder mer.

Trevlig och frisk fredag till er alla!

1 kommentar:

  1. Känner så igen mig! F har inte ätit ordentligt på fyra dar, sover oroligt och är bara trött. I mina mörkaste stunder tror jag att han är dödssjuk och i mina ljusa att det är fler tänder på gång. Kommer man någonsin sluta oroa sig?
    Verkar vara en väldigt vacker park!
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera