måndag 22 augusti 2011

Hipp Hurra!


I dag har jag varit den här mannens fru i 13 år.

Vi träffades dock för 24 år sedan, 
och det är en alldeles, alldeles speciell historia
hur det gick till när vi blev tillsammans.
Ja, faktiskt så speciell att
det förtjänar ett eget inlägg en annan gång...

I dag är det bröllopsdag,
och jag måste snabbt åka in till stan
och fixa någonting innan han kommer hem.

Ibland har vi fått frågan, lite på skoj,
"Vad är knepet?"
apropå att vi varit tillsammans så pass länge.
Fast då förstår jag faktiskt inte riktigt frågan.
Det är bara så självklart,
och har så varit från samma stund
jag först såg honom...


Fast det är klart.
Om jag verkligen skulle anstränga mig för att
hitta ett svar på den frågan,
så skulle jag kanske svara att
Han har exakt samma humor som jag.
(Han fattar alltid mina skämt,
även om de kan vara lite långsökta ibland...)
Han har exakt samma värderingar som jag.
(Vilket absolut underlättar,
framför allt när man har barn ihop)
Han uppmuntrar mig och det jag gör.
(Och delar dessutom flera av mina intressen,
men har också egna som golf och motorcyklar...)
Han respekterar mig och jag honom.
(Även om det oftast är vardag och man har 
varit tillsammans i mer än halva sitt liv
så gäller hänsyn och respekt!)

Ja, och sedan har vi typ samma smak i mångt och mycket.
Musik, inredningsstil, konst osv.

Genom åren har han varit den jag skrattat mest ihop med,
men också min stora trygghet och tröst
när livet har varit tufft.

Vilken tur för mig att jag träffade honom!

Hipp Hurra!

9 kommentarer:

  1. Grattis på bröllopsdagen! Ert förhållande låter helt underbart och även här känner jag igen mig :-) Skillnaden är väl den att jag och H träffades sent så vi har bara hunnit med sju år tillsammans.
    Ha en underbar kväll tillsammans!
    Hélena

    SvaraRadera
  2. Grattis. I pr firar maken och jag 12 år som gifta och sen har 21 år tillsammans och jag fåtr välsäga som du hänsyn och respekt kommer man långt med.

    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  3. Grattis på bröllopsdagen! Du skriver så fint om mannen och ert förhållande. Lycka till i fortsättningen!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Grattis till er! Vackra ord om honom och er. Kärlek helt enkelt!

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  5. Grattis på er dag.
    Så fint du skriver om din man och ert liv tillsammans och så fina ni är på ert bröllopsfoto.
    Humor är absolut en av de viktigaste ingredienserna tillsammans med sin livskamrat. Skrattar man åt samma saker och kan vända en jobbig situation till något bra med hjälp av humorn så har man goda förutsättningar att må bra i äktenskapet.
    Hoppas ni får en härlig kväll och att ni firar ordentligt.

    Från det ena till det andra, tänkte baka ditt bröd som du berättade om för några dagar sen men hur länge ska det vara i ugnen?

    Många kramar Monica

    SvaraRadera
  6. Åh, var det er bröllopsdag idag!!?? Då måste jag tacka dig också för att vi fick låna maken när vi var strandsatta vid Kastrullhäxorna ikväll :-). Vi lyckades dessutom prata så mycket med honom så att han glömde sätta på taxametern, stackar'n.

    Kram H (som firar blott treårig bröllopsdag nästa tisdag)

    SvaraRadera
  7. Grattis! Så otroligt fint du skriver om din man och ert liv tillsammans. Jag blir alldeles rörd och kan inte annant än instämma.

    Instämmer också helt i ditt förra inlägg. Du är så bra med ord!!!!!


    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  8. Men, vad fint du skriver... Som taget ur den finaste hyllningen till kärleken!

    Stort stort grattis till er och lyckan att finna den rätte...

    Nu ska jag leta upp din resa till Pascha Bay, ska bli kul att se din syn på saken!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  9. Hej!! Kom gärna och fira hos mig. Jag har en STOR utlottning av wings-reproduktioner, personliga tavlor, retro-motiv m.m. Välkommen att delta och lycka till!

    Hälsningar
    /Lina

    SvaraRadera