onsdag 31 augusti 2011

Nytändning


Tänk att det faktiskt är den sista augusti...
Det betyder att det är den första höstmånaden i morgon.
Som vanligt så här års,
 så har jag redan "lämnat" min trädgård lite...
Jag blir lite "trädgårdsmätt", 
men framför allt så har jag inte tiden längre.
Det blir mörkt ute så tidigt nu.
Däremot vaknar mitt innepysslarsug.
Jag går runt och hummar och gör anteckningar
om målarfärger och tyger och annat...
Och det känns så kul!

Det finns en finess med årstiderna i alla fall.
Man får vila lite från sina olika intressen!
Och få en "nytändning" sen...


Jag måste bara göra mer reklam för Bukettapeln,
(Klicka på ordet för att se inlägget!)
som jag tjatade om i våras!
Lika vit som den var då, lika röd är den nu!
Fin alla årstider!


Och så de Japanska gräsen som börjar blomma nu
med sina fina vippor!
Ännu fler gräs vill jag ha!

Jag gör en anteckning om det också...

3 kommentarer:

  1. Jag känner mig också trädgårdstrött nu, beror nog på att jag kommer hem sent och då är det inte lika roligt. Men fundera på ändringar inomhus (gärna med lite mer färg)är kul. Var sak har sin tid och det är ju variationerna som gör hela året så roligt.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Så vackert! Gräs står högt på min lista.Trädgårdstrött är jag inte men visst vaknar pysselsidan :-) Köpte nya krukor och inneväxter till hallen idag.
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  3. Så fint ni har....härligt att göra lite höstfint nu när det är dax. Jag känner igen mig i att bli lite mätt på att fixa ute, man vill hålla på mer inne och pyssla och mysa. Gräs är vackert, tack för fina tips!
    Nu ska jag åka iväg och få lite sol innan jag gör höst...det bär av till Kreta imorgon, härligt!
    Ha det fint och kram kram!
    tina

    SvaraRadera