lördag 24 december 2011

Gråt och skratt


När huset var städat, knäcken kokad 
och granen stod på plats
så kändes plötsligt allt bara så 
sorgligt...

Ja, julen ska ju vara en glädjehögtid,
men som ni vet så ligger ledsamheten där och lurar
hela tiden i vårt liv just nu.

Och då,
just när jag kämpade med tårarna,
så ringde det på dörren.
Och det var en jobbarkompis som kom med ett paket
som hon bara varit tvungen att köpa till mig, sa hon.

Och när jag öppnade det så var det en julskiva
med Måns Zelmerlöf.
Och så skrattade vi lite.
Åt att jag tyckte att han var så...
..."bra"...
(och...häum...okej då; såg så bra ut...)
när han sjöng Cara Mia i melodifestivalen...

Jag blev så glad.
Och så rörd 
över att hon tänkt på mig
och tagit sig tid att åka hit ut.
För att ge mig en julklapp.

Och så här är livet.
Gråt och skratt,
om vartannat.

Och i morgon är det julafton.

Var rädda om varandra!
För det är det enda som betyder något.

Att vi har varandra...

God Jul!

2 kommentarer:

  1. De där små gesterna från en vän är verkligen guld värda!
    Hoppas ni får en bra julafton utifrån hur ni har det och kan njuta av varandras sällskap.

    God Jul önskar jag dig av hela mitt hjärta
    Kramar Monica

    SvaraRadera
  2. Vad fint du skriver! Och vilken gullig jobbarkompis.
    Stor julkram till dig!

    SvaraRadera