söndag 18 december 2011

Snögubbe!




 Hej Snögubben!
Så kom då äntligen lite snö till oss, 
och titta vilken fin snögubbe som mötte mig utanför huset
när jag kom hem från stan i dag!

Kul att E fortfarande har barnasinnet kvar 
så pass att han hade varit ute och lekt lite i snön!



Själv far jag hit och dit och fixar och grejar med allt möjligt.
Det är mycket som ska hinnas med och ibland
skulle man vilja ha någon "samordnare"
som hjälpte till med att-göra-före-jul-listan,
så att allt flöt på lite effektivare...:-)

I år tycker jag att det är svårare än någonsin
att hitta på julklappar till killarna.
Det är bara att inse:
De har ju redan allt de behöver!

Ett jättebra initiativ som tagits i vår stad i år är
något som kallas
Öppen Gran.
Det går till så att den som vill får möjlighet att skänka
en julklapp till den som kanske ingen får annars.

Det manar till eftertanke.

4 kommentarer:

  1. Hos oss är inte julklapparna något problem ännu. Barnen är så små så de blir glada över nästan vad som helst! ;) Vad roligt att du har ett inlägg om notpapper målat med te! Igår gjorde jag precis det! :) Länkar till dig när jag skriver om mitt papperspyssel så läsarna får lite fler idéer om vad man kan göra med pappret om det är ok?

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. Så glad jag blivit om barnen tagit initiativ till att göra en snögubbe på tomten.
    Nu är det ju inte riktigt möjligt med tanke på snöbristen här hos oss men även om...

    Det kanske låter tråkigt i en mors öron men faktum är att barnen blir nog rätt nöjda med pengar också i julklapp. Ett presentkort på en shoppingrunda skulle nog också glädja dem.
    Men visst håller jag med dig - det var allt lättare för några år sen!

    Nu är det mindre än en vecka kvar och jag börjar bli riktigt effektiv. Knäcken och köttbullarna är fixade i dag. Jag har hunnit gå världens långpromenad med Chelsie och tittat på Gustav när han spelade match i regn och rusk. Vinst blev det också så jag kommer att lägga mig ikväll och vara riktigt nöjd.
    Ha det bra och hälsa sonen att snögubben var helt perfekt!

    Kramar från Monica

    SvaraRadera
  3. Öppen gran låter mycket bra!

    Här har vi inte fått snö ännu och det är jag lite sur för.

    Hälsn. Marina

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar snögubbe! och vilken bra idé med notpapper och hyacinten. Det måste jag komma ihåg :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera