måndag 19 december 2011

Klippa & klistra



Mamman i familjen
(Ja, dvs jag...:-)
har väldigt svårt att sitta stilla framför tv:n.

Jag blir så rastlös!
Det känns som slöseri med tid att sitta ner.
Så nu har jag löst det med lite terapiverkasmhet i tv-soffan:
Jag viker och klipper smällkarameller!
Här på pianot hänger resultatet från gårdagskvällen
i väntan på att julgranen ska tas in.

I kväll tror jag dock att tv:n ska få
 min fulla uppmärksamhet en stund!
Det är ju
Ernst!

(Ingen jul utan Ernst,
eller hur!?!)

På torsdag är det skolavslutning,
och det ska bli så jätteskönt med lov!

Min V som går i nian får dock vänta med
terminsbetyget tills i slutet av januari.
(Nya rutiner.
 Anpassat till universitetsterminerna...?)
För säkerhets skull har klassen låtit trycka upp
tröjor med det här motivet på:


Lite kul, tycker jag.

(Fast jag hoppas ju såklart 
att terminens hårda plugg ska löna sig bättre än så... :-)

3 kommentarer:

  1. Jag brukar sitta med datorn i knät i tvsoffan:)). Ska bli så skönt med ledighet, men jag får allt jobba 4 dagar till. Så fina karameller du gjort!
    Tror säkert sonen får fina betyg.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Visst måste man ha något i händerna när man tittar på TV!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Tack för att du tipsade om Ernst igår - det var på håret att jag hann kasta mig i soffan och njuta av hans pyssel & tips.
    Att kasta mig i soffan och göra ingenting har jag inga problem med - så pass att jag önskar att jag på fritiden var lika pysslig som du.
    På jobbet heter jag "pysseltanten" emellanåt - kanske är det därför det är lugnare hemma!

    Det ska verkligen bli spännande och se betygen i morgon. Speciellt lillebrors som vi hade ett krismöte med i mitten på terminen. Hua, kanske är inte spännande rätt ord snarare skrämmamde.
    Mitt jullov har börjat i dag och det är jag SÅ nöjd med!

    Kramar till dig!

    SvaraRadera