fredag 4 maj 2012

Genomtänkt...


Så perfekt med en tredagarsvecka!
Det känns ju precis lagom, ju!

Det är helg igen
och lite kyligare och småregnigt.
Det passar mig utmärkt!
Vi har ett "klädkaos" med ett berg av försummad tvätt
och sånt som väntar på att strykas...
Kan vara skönt att röja lite inne också
och inte bara i trädgården.

I går hade vi en byggkille här som gick runt och stegade
och mätte ut stället där vi ska bygga en bod.
Boden ska integreras med ett plank 
som vi kommer att bygga,
och jag tror att det kommer att bli jättebra!

Ingen kan anklaga oss
 för att göra förhastade saker.
Haha -
vi är helt otroliga på att 
göra grundliga efterforskningar före ett inköp.
Vi jämför, googlar, åker runt och tittar,
läser om, hör oss för...
Ska vi köpa bil, bygga ut huset
eller göra någon större investering
så kalkyleras det mycket grundligt
innan vi äntligen kommer till skott.
(Ja, vi blir jäkla trötta
 på oss själva till slut! :)

Bodar har vi tittat på i över ett år -
utan att ha slagit till.
Alltid är det något fel.
Framför allt har de flesta "färdiga" bodarna
alldeles för tunna väggar.
Så nu ska som sagt en kille
bygga en åt oss.

(Leverans i slutet av månaden,
och fortsättning följer!)


Alla mina lökväxter som jag köper
 för att njuta av inomhus under vårvintern
sparas i garaget och planteras ut när det är vår.
Det börjar bli ett helt hav av pärlhyacinter...
Och bakom växthuset blommar förhoppningsvis
ett gäng vita hyacinter nästa år!
Återvinning! :)



Så mycket rikare man blir när trädgården fylls av liv igen!
Vårt hus utökas med ett jättestort grönt "vardagsrum".
Kaninerna och katten bidrar också med liv härute,
och rabarbern sätter snart fart att växa.

Jag har flera roliga grejer på gång här ute.

Men, som sagt - 
först strykbrädan...

(Glammig fredag...;-)

6 kommentarer:

  1. Bra att vara genomtänkt!

    Ha en trevlig helg med tvätt och allt.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken söööt kanin! Hoppas vädret blir bättre när du är färdig med tvätt och annat pyssel inomhus.
    Vi hittade inte heller någon bra färdig bod, utan sambon byggde den själv. Det kommer säkert bli jättebra med ert förråd, det är bra att tänka efter före men kanske inte för mycket så man inte kommer till skott alls:)).
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Om du kom till mig på jobbet skulle du vara en jobbig kund, haha! Men vi skulle inte ge oss utan du skulle få det som du vill.
    Kram på dig! Eva

    SvaraRadera
  4. Vi är precis likadana jag och H :-) Det tar sin tid för man måste ju vara säker...
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Hihi....här ska det också undersökas grundligt närdet ska göras nåt. Alltför grundligt ibland kan jag tycka.....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  6. Hej igen! Nu är jag i stugan och hittat tidningen om magnolior. Den heter Tädgård & blommor, nr 2. Där finns en som heter Leonard Messel, 2-4 m, lättodlad och blomvillig. Den ska jag försöka få tag på.
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera