söndag 13 maj 2012

Plattan


Hej Hopp!

Oj då, vilken lång paus det blev här!
Efter en hektiskt jobb-vecka så blev det en kryssning
till Åland med arbetslaget.
Och...det var ju kul, men....
särskilt den här tiden på året är jag så otroligt hemmakär,
så i dag var det helt underbart att vakna upp
till en solig, ledig dag här hemma!

(Och nog märker man att man blir äldre och äldre,
när man har svårt att uppfatta vad andra säger i sorlet
i danslokalen, och därför får gissa på fyra ord av fem
och tillslut inte orka,
 utan får försöka se glad ut ändå.
Och dessutom måste man ha "de rätta" dansskorna
för att fötterna ska kunna dansa som man vill.
Herregud, inte är det som när man var 20 år, inte!
Nä, inte ens som när man var 30, faktiskt.
Ja, i ärlighetens namn var det ju ett tag sedan
som man passerade 40-årsstrecket också...:-)

Men nu ska här genast ut och fixas i trädgården!
För sånt orkar jag med!
Hur mycket som helst.
Är inte det konstigt...? ;-)
Jag var ute en snabbis förut och jag ser att det växer 
med raketfart nu!

Och raketfart ska jag också sätta,
så vi hörs senare!

(Och så ville jag ju visa min nya, fina bricka 
från Designtorget!
Älskar det här "Plattan-mönstret"!
Har kollat in den här brickan tidigare,
men nu är den min! :)

Ha en fin söndag!

3 kommentarer:

  1. Vad jag känner igen mig...speciellt det där med att man hör ett ord av fem och ger upp och ler i hopp om att det är trevliga saker som sägs. Hoppas du har haft en underbar dag i trädgården.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Nu har jag läst ikapp mig här på din blogg och jag känner så igen mig i det där med att vara hemmakär. Vi hade en fantastisk vecka i New York men det var en sådan känsla att komma hem igen och få pula omkring i trädgården i sin egen takt. Så mysigt du har det i växthuset. Härligt att kunna tända ljus i skymningen.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Förstår inte varför musiken alltid måste vara så hög!
    T.o.m hemma hos någon på en vanlig middag är musiken på högt i bakgrunden så att man knappt kan tänka. Strange! (Ja, eller så är man gammal...)
    Visst är det både kul att komma iväg som det är att komma hem igen - speciellt denna tiden. Nu stannar jag gärna hemma och fixar och donar och försöker hinna med allt vad jag vill hinna med.
    Verkligen läcker bricka och lagom till två glas vin och en skål med nötter på fredagkvällen!!!
    Ha det så skönt i din trädgård.
    Kram från Monica

    SvaraRadera