tisdag 1 maj 2012

Rosa


Sköna maj -
Välkommen!

Nu är det väl bara för ljuvligt!
Persikoträdet hemma hos mina föräldrar blommar.
Magnolian likaså.


Jamen, så fint!
Som en rosa, fluffig dröm!



Vintern har varit så sorglig.
Jag har varit så rädd och så ledsen.
Men hur härligt är det inte att leva
den här tiden på året!?!

Jättejättehärligt,
 om ni frågar mig!

Ha en fin,
rosa och fluffig dag! :)

PS: Någon som känner till om det finns en Magnolia
som inte blir så stor? Jag skulle vilja ha en
på ett ställe där utrymmet är begränsat.
Zon 3. Någon som vet...?


6 kommentarer:

  1. Nä men oj vad fint er Magnolia blommar redan. Vår på terassen är bara i knopp fortfarande. Förra Valborg såg den ut som er men i år är den seg.
    Tips på fler varianter är jag fel man att fråga. Jag älskar min praktmagnolia delvis för den perfekt rosa färgen. Lila & rosa är mina favoritfärger i trädgården och du har verkligen fångat det rosa i dina bilder.

    Ha en skön 1:a maj - här fortsätter utearbetet i dag igen med en stunds näsan i vädret också tror jag.
    Kram från Monica

    SvaraRadera
  2. Jag skrev en kommentar , men den ville inte skickas iväg...Hmm.
    Försöker igen:).
    Underbart rosa fluff! Jag är inte så bra på magnolior, har ingen själv. Hur stor är magnolia Susan?
    Förstår att du haft en tuff tid, skönt att du kan njuta av denna ljuvliga tid som är nu.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vilket vackert rosa vårfluff du bjuder på! Jag har också varit ute och njutit av rosa...vitt....blått...gult...ja hela naturens fullständiga explosion i färg!:-)

    Kram/Emma

    SvaraRadera
  4. Jag vill också ha magnolia!! Läste i en trädgårdstidning för ett tag sen om magnolior, men tidningen är kvar i stugan så jag ska kolla närmare när jag kommer dit till helgen förhoppningsvis.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Hur stor får den bli, höjd och bredd? Jag är sugen på Merril, vit, doftande och den blir 3-5 meter hög. Stjärnmagnolia, M. stellata, vit blir 3 meter, magnolia x loebneri ´Leonard Messel´, hybridmagnolia, rosa. Höjd 2 – 3 m, Magnolia liliiflora-hybrider ´Susan´, mörkröd. Höjd 3 – 4 m. Det finns fler tips på den här länken http://www.bt.se/lasvart/grona_fingrar/magnolia-en-skonhet-med-miljoner-ar-pa-nacken(655950).gm

    Jättevackra bilder och äntligen, äntligen är den sköna våren här.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Åh så många fina bilder! Jag vill också ha en blommande magnolia. Min får bara blad i år igen.

    Kram

    SvaraRadera