tisdag 9 oktober 2012

Min gitarrist


Vilken lycka!
En av våra tvillingkillar har börjat spela gitarr
på musikskolan!

Själv har jag ju hållit på med musik i hela mitt liv.
Piano, kyrkorgel, körsång.
Ja, musiken ger mig jättemycket
och jag är glad att ha den i mitt liv.

Såklart har jag hoppats att något av mina barn
också skulle få intresse för musik!

Och i kväll har vi spelat ihop,
E och jag.



Och E tyckte att det var kul,
men jag lovar,
mamman var nog den som hade allra roligast!
Bästa umgängesformen!

(Annars har det varit en sån där dag
när man far kors och tvärs
från det ena till det andra.
Ni vet -
jobb, konferens, föräldramöte.
Och så däremellan:
Springa in på djuraffären och köpa kaninmat,
och in på Ica och roffa åt sig mjölk.
Hem och kasta in lite mat i ugnen,
 utfodra kaninerna,
in med en tvätt i maskinen
och så iväg igen...

Ja, ni vet:
Ibland går livet i hundra knyck! :)

4 kommentarer:

  1. Ler stort eftersom jag läste det sista som om du gjorde mat till kaninerna i ugnen :-) Underbart! Måste vara otroligt roligt när ens barn vill dela ett intresse. Jag vet ju hur fånig jag blir när F vill vara i trädgården och hjälpa till.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Musik ger glädje och tröst i livet, härligt när du och E sitter och spelar!
    För övrigt ser din dag ut som en helt vanlig dag med yrkesarbete och barn i skolåldern, hihi!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Stressig vardag har vi haft gott om den senaste tiden. Inte kul men så blir det ofta.

    Härligt att ha gemensamma intressen med sina barn. Hoppas ni får många fina stunder.
    Nu ska vi på handbollsmatch. Stadens stolthet spelar i kväll mot ett annat skånelag. Maken, sonen och jag. Dottern har sin dans i kväll.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Min stora har börjat spela piano! Ja, och så sjunger han ju fortfarande. Det är nog likadant här - mamman är gladast! ;)

    SvaraRadera