tisdag 30 oktober 2012

"Kott-tricket"




En dag kvar att jobba,
sedan får jag vara hemma hos de här
tvillingbrorsorna och deras storebror ett par dagar  -
och det ska bli så skönt!

När alla i familjen är hemma,
då är allt som det ska!
Ja, ni vet väl att inget av mina tre barn 
någonsin kommer att få flytta hemifrån...?
Det är förbjudet! ;-)


Vad tror ni förresten om den här idén?
Olivträdet står ljust och inte nära något element,
och så duschar jag det då och då!

Och för att bevara luftfuktigheten...


...så har jag lagt lite kottar på jorden.
Jag tänkte att de håller fukten
ett tag efter duschen!

Vad tror ni om Kott-tricket?
Haha -
ja, inte vet jag -
men försöka duger ju!

3 kommentarer:

  1. Kott-tricket låter spännande. Du måste berätta sen.

    Nu när Erica är i Kina kan jag absolut konstatera att jag inte är redo för flyttahemifrånsteget (inte hon heller tror jag). På lördag kommer hon äntligen hem igen. Inte förrän på kvällen så dagen lär väl kännas lång. Som jag längtar.

    Fina pojkar!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kottar plockade jag massor av på Gotland och jag ska ge mig på en del kottfixande jag också :-) Kan inte ens föreställa mig att F skulle flytta...fast han är ju bara 3 :-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Jo du, tiden går fort och en dag är inte nån av killarna kvar hemma!
    Lycka till med olivträdet och kott-tricket!
    Kram Eva

    SvaraRadera