onsdag 3 oktober 2012

Min hemlis...



En av alla de saker som är kul med att blogga,
är att dokumentera dagen
med fotografier, tycker jag!

Därför blir det lite svårare den här årstiden
när det är mörkt när man kommer hem från jobbet
och det inte finns några dagsfärska foton
att lägga in.

I dag får jag ta det här iPhone-fotot från i morse.
Det var så fantastiskt vackert när jag åkte till jobbet,
så jag var tvungen att stanna och fota
oktober-dimman
 som svepte över vår sjö.

Så fint det kan vara den här tiden!

Onsdagkväll 
är lite av en favoritkväll här hemma, faktiskt.
Småkillarna är i gympahallen och H spelar bordtennis
och jag skyndar mig
 att göra alla måsten
så att jag kan....

...sätta mig i soffan klockan åtta
och titta på Bonde söker Fru.
(Haha - jo, jag erkänner!
Fast jag pratar inte så högt om det...)

Och det är så underbart
 avslappnande! :)

6 kommentarer:

  1. Det gör vi också :-) En av Ölandsbondes dejter är en bloggkompis...den du :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Erkänner att jag tittar också på Bonden, sen Dallas!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Oj, nu blev man nyfiken....på Ölandsbonden alltså.
    Vackert foto det blev med Iphonen....jag har en mobil från typ stenåldern så den har jag inte så stor nytta av när det gäller bilder. Men när den ska bytas så....då ska jag slå på stort :))
    Ha det bra .)

    SvaraRadera
  4. Jag tittar också:)). Och även på Dallas:)).
    Vacker bild.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Är väl inget att skämmas för..........småmysigt program och fina naturbilder.
    Mycket fin blogg du har med många härliga foton.
    Ditt foto på dimman över sjön är så fint, så milda gråa färger.

    Ha det gott,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Tittar inte mycket på tv just nu, men jag ser gärna på New girl på torsdagar istället. Lite jobbigt bara att det går precis när jag sitter och skriver veckobrevet...!

    SvaraRadera