torsdag 18 december 2014

Snart julledig!


I morgon jobbar jag min sista dag
innan julledigheten!

Det ska bli skönt att vila upp sig lite.
Och sedan - när det är dags att börja jobba igen -
då har den mörka tiden på året redan vänt
enligt mitt sätt att se på året
inne i mitt huvud!

Ja, jag tänker mig liksom en konstig elliptisk bana
när jag visualiserar årets gång.
Enligt den så har jag åkt rutschkana nerför ända sedan augusti,
och vid jul planar det ut för att sedan tvärvända efter nyår.
Därefter kommer en lång, rak sträcka
fram till sommaren,
som är själva målet med banan!

Haha - hängde ni med?

Andra människor kanske ser året som en cirkel...?
Eller, vad vet jag...?


De här kulorna i fattigmans-silver köpte jag på Lidl häromåret.
De går på batteri och är fina att flytta runt
lite var som helst.

Ha det bra, så hörs vi snart!

3 kommentarer:

  1. Tänker rätt snarlikt dig. December är ändhållplatsen för att sen åka sakta, sakta uppför och slutligen plana ut vid maj-juni. Därefter åker det utför sakta, sakta igen fram till december!
    /Åsa

    SvaraRadera
  2. Det är så skönt att det snart vänder, och jag kan hålla med dig i ditt sätt att tänka:) Vilken fin slinga, jag skulle med vilja ha en, inte an endaste här hemma:)
    Ha en fin dag innan ledighet
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hänger absolut med i din bana av året. Jag ser också året som en elliptisk bana inuti mitt huvud. Jag har ingen favoritårstid på samma sätt som du kanske men formen på året ser likadan ut i alla fall :).

    Kram

    SvaraRadera