söndag 21 december 2014

Julbonader


När jag såg Jul med Ernst häromdagen
så tänkte jag på den broderade
Julbonaden
som satt på väggen i det fina lilla köket
där han lagade mat.
.
Jag har ju också ett par bonader liggandes,
och i dag letade jag upp dem,
för att se om jag kunde sätta upp dem någonstans!

En gång i tiden,
när jag var i tjugoårsåldern,
så tyckte jag nämligen att det var jättekul
att brodera!

Jag broderade bonader, dukar, kuddfodral,
tavlor, tygservetter...you name it!
Haha - jag var ju värre
än en liten tant!

(Ja, fast jag måste nog säga att jag var 
en mycket komplex liten tant!
För jag var inte precis någon hemmasittare, 
utan var ute på disco varje onsdag, fredag och lördag.
Och så broderade jag lite däremellan... :-)


Hur som helst -
Jag tycker faktiskt att de är fina,
de här "gammeldagsa" bonaderna!
Men tyvärr, tyvärr...
...så har jag ingenstans att sätta upp dem!
Så de får åka in i skåpet igen!

Men vem vet -
någon gång kanske de hittar en plats
i ett framtida boende...?

1 kommentar:

  1. Så fint du broderat. Hade också en sån period i tonåren och en hel del sparat från tiden. Det har blivit tradition att sätta upp en i hallen. Oavsett om man får plats eller ej är det goda minnen när man plockar bland sina handarbeten.
    Önskar dig fin jul
    Anette

    SvaraRadera