torsdag 25 december 2014

Julotta


I morse
trotsade jag tröttheten
och gick upp tidigt för att åka på Julotta!
Jag och min äldste son
 åkte till en landsortskyrka,
där min mamma skulle spela
denna juldagsmorgon.


Jag är glad att jag åkte,
för det blev en jättefin stund!
Ni vet, ibland hittar man bara den där känslan -
den där känslan som man vill åt,
men som inte kan framkallas enbart av vilja.
Det är den den där känslan,
 som bara kan komma av sig själv!
Julkänslan!


Och just den där känslan
fick jag när den manlige solisten sjöng
de traditionella julsångerna -
Stilla natt, Gläns över sjö och strand
och O helga natt.


Allt i skenet av massor av levande ljus
i den tidiga morgontimman.

En fin stund!

1 kommentar:

  1. Det ser jättefint ut. Härligt när den känslan kommer.

    Kram

    SvaraRadera