lördag 18 juni 2016

Dreamhack-chaufför


Vi har en kille i familjen
som har längtat mycket efter den här dagen.
Det var nämligen dags för DreamHack -
världens största LAN!


Alla våra killar har varit på DreamHack i olika omgångar,
men i år var det bara en av dem som ville dit.


Så i dag har jag skjutsat honom och tre av hans kompisar
de dryga tjugo milen till Jönköping.
I en bil fullastad av datorer, skärmar och datorstolar.


Nu väntar fyra dagars datorspelande
tillsammans med över 20 000 likasinnade.
Och när jag var i sonens ålder så ägde man ju ingen dator,
men jag förstår grejen med att samlas så där.
Tänk - en hel mässhall,
full av ungdomar, spelproffs och bra uppträdanden.
Jo, jag förstår att man kan gilla det i den åldern.


Så mamman skjutsade alltså ner killarna,
och på hemvägen passade vi på att stanna vid Brahehus.
(Ja, jag hade med en annan av sönerna med som sällskap! :-)


Tänk - här har jag ju åkt förbi så många gånger,
utan att stanna till.


Möjligtvis att jag var här som barn någon gång -
men det är inget jag minns.


Hur som helst så var utsikten över Vättern och Visingsö fin!


Och så fick ju mamman sig en liten utflykt på köpet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar