fredag 17 juni 2016

En oönskad vildros


På vår rosenportal
som leder in till vår trädgård
växer honungsrosen Rosa Helenae Hybrida.
Hon har blivit otroligt stor och kraftig nu.
(Och ni ser så enormt full av knopp den är!)


Och innanför staketet
har jag en liten skuggrabatt.


Skuggrabatter är mina favoritrabatter!
Där trivs växter med frodigt växtsätt
och robusta, blanka blad.



Nu har jag dock fått ett litet problem
med den här rosen på portalen.

För titta får ni se:


En gren med rosa vildrosor
har börjat växa i honungsrosen!
Kolla här!


Vildskottet kommer under ympstället,
och det måste bort -
men det är lättare sagt än gjort!

Jättesvårt att leta reda på vilken gren det är,
och sedan - hur ska jag kunna gräva bort den under jorden?

Honungsrosen är dessutom helt folkilks -
taggarna är otroligt vassa
och hakar i precis allting!


Ja, ni ser här uppe till höger:
Rosa vildrosor!
Det vill jag inte ha här!


Bara att sätta på sig skyddsutrustning
och försöka börja nysta fram 
var den där grenen börjar någonstans...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar