onsdag 9 februari 2011

Flytta in - flytta ut


Jag vet inte hur det är med er,
men jag flyttar in jättemånga av mina trädgårdssaker
och använder dem inomhus på vintern!
Pilkorgen som brukar stå ute hela sommaren...


...passar bra till mycket även vintertid.
Förra året fick den vara vedkorg,
och i år blev den kuddförvaring nattetid.
(och ja, jag vet att en golvlist saknas på fotot...)


Jag gillar att den stått ute i regn och rusk och blivit skönt sliten.


Sommartid är min Leksandskruka fylld med olika blommor...


..och tidig vår ligger där bara lite mossa och några betongägg!
Och ni vet ju var jag haft den i vinter...


Det blev ju maffig som golvkruka inomhus!


Betongfat med flytväxter sommartid.


...och pärlhyacinter och ljuslyktor nu på vårvintern.

Och tänk...Snart är det ju faktiskt dags att börja flytta ut igen!
Korgmöbler, krukor och annat
som egentligen hör hemma i trädgården.

Behöver jag säga att jag längtar?

3 kommentarer:

  1. Så skönt att se lite sommarbilder - längtan kör igång. Jag har också börjat planera inne i huvudet men mest om stora loungemöbler att ligga och softa i. Vi får se om jag får maken med mig i de planerna...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du för din fina ord. Du gjorde mig verkligen glad. Kul att hitta till dig.
    Vilken fin kudde och mossa och ägg i krukor det måste jag nog också ha. Tack själv för insiration.
    annika

    SvaraRadera
  3. Visst plockar man in och ut saker från trädgård och hem. Skönt att man kan anv till mer en en sak utan att behöva köpa nytt hela tiden. Nu fick jag en ny ide av dig som ska fixas.

    Ha de
    Kram anna

    SvaraRadera