söndag 27 februari 2011

Kalassöndag


En riktig Kalassöndag har vi haft i dag!
Mina föräldrar och syskon med familjer
har varit här på lite mat och fika.


17 personer är vi tillsammans,
och det blev ett litet eldprov för vår nya matsal!


Vi fick plats riktigt bra.
Och mattan var perfekt i storlek
när bordet var utdraget till maxlängd!


Efter maten blev det fika:
Chokladcupcakes med vaniljkesella...


Rosa Leila Cupcakes...


Chokladtårta...


Avslutar med en bild på en fin orkidé
som en av mina svägerskor hade med sig.

Dags att ta tag i söndagskvällsbestyren,
som kommer tillbaka nu när
sportlovet är slut!

Go´Kväll!

8 kommentarer:

  1. Åh, vad det ser smarrigt ut!!

    SvaraRadera
  2. Kära nån, vilka läckerheter du visar!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Den där chokladtårtan skulle man vilja sätta tänderna i men i mars har jag tårtförbud. Det har blivit lite mycket av det goda den sista tiden.
    Fint att ni fick bra plats allihopa - det ser mysigt ut i ert matrum.
    Just nu är det paus i Wallander och jag är på väg att flytta från vardagsrummet till sovrummet. Det är "typ" 50/50 att jag somnar innan den är slut!
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  4. Oh, vad roligt att få komma och kolla närmare på er fina utbyggnad! Högt i tak och härlig atmosfär! Och vilka cupcakes vi fick smaka! Tusen tack!

    SvaraRadera
  5. Oj vad du bakat och fixat!

    Ser att du har en sån fin matta också...

    Har varit på väg att köpa den, men de har bara haft den största modellen inne då...och jag ville ha modellen mindre.

    Nu är sportlovet slut här också.

    Skön ny vecka!
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  6. Guuuuud, vad mycket gotter. Sitter här och blir hungrig:))
    Vilken snygg färg det var på tulpanerna, toppensnygga.
    Ha en härlig vecka!
    Camilla

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara bakverk och vilka mängder. Jag Leila hon kan och du också.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Hemtrevligt hem.
    Fint dukat.
    Frestande bakverk.
    Vacker orkidé.

    Kram till dig.

    SvaraRadera