lördag 26 februari 2011

När åldern tar ut sin rätt...


My God, vad gammal jag känner mig nu!

Notera vad jag har på näsan...
Läsglasögon, minsann!

Ja, jag har ju märkt att det varit lite jobbigt det senaste halvåret
när texten varit alltför liten.
När jag kommit till slutet av tidningen
så har texten liksom flutit ihop en aning.
Jag hävdade dock att jag såg perfekt -
bara att ögonen blev lite trötta ibland.


På kryssningen övertalade dock H mig att prova ett par läsglasögon 1.0.
Hoppsan - vad bra jag såg plötsligt!

Så idag när jag var inne i stan,
så köpte jag mig ett par, om än lite motvilligt.
Det var jag och en gammal gubbe med käpp
som stod där och letade glasögon...

Barnen ser på sin mamma med en aaanings skepsis...
(Och vad H säger när han kommer hem vet jag inte...
Han kanske tycker att jag ser...superintelligent ut...?)
Men nu ser jag ju i allafall ut som en
riktig skolfröken.

(Om jag nu inte gjorde det innan...)

2 kommentarer:

  1. Ja du, sådana sitter på min näsa emellanåt också.
    Faktiskt tycker jag att vi ser lite smartare och kanske en aningens sofistikerade ut i dem också, i alla fall du.
    Maken min har slutat pika mig för den senaste tiden är det han som är den flitigaste användaren, han springer och letar glasögon för jämnan.
    Det kanske inte är så fräckt att inte kunna se men det är lite fräckt att ha de där glasögonen på näsan eller i håret. Det finns så många snygga i glada färger - det piggar upp min neutrala klädsel.
    Tänk snyggt. Så blir det snyggt!
    Ha en skön lördagkväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Wow! Snygging!
    Det är en vanesak. Men det är nog lättare för en annan som har på sig dem förjämnan. Då vet jag iaf var de är...
    Kram på dig din brillorm till skolfröken!

    SvaraRadera