måndag 28 februari 2011

Måste bara få visa...


Jag kan ju inte låta bli
 att visa detta trots att det inte är klart!

Ja, skåpet figurerade ju på bild redan i gårdagens inlägg...
Känner ni igen det...?
Det är ju mormors gamla blåa skåp som jag skrev om här!
(Och som jag hade sån beslutsångest över...)


Nu är skåpet bara lätt slipat
och grundmålat ett par gånger.
Men det ska bli vitt, så man får ju
en känsla redan nu för hur det kommer att bli!


Och så ska det ju inte stå på golvet.
Det är ett väggskåp,
så det ska upp på den här väggen
och fyllas med "fin-porslin"!


Jag älskar de gamla beslagen och låset.
Skåpet var ommålat på 50-talet,
så det var ingen fara med att måla över det.
Själva skåpet ska dock vara från år 1716.


Jag är så glad över det
och tror att det kommer att bli jättefint!

Det skulle nog mormor också ha tyckt...

5 kommentarer:

  1. Det skulle mormor definitivt gjort, det blev hur bra som helst!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men, vilket fint skåp........ och så stort för att vara ett väggskåp.. Typ ett sådant jag letat efter läääänge.......

    Kommer bli suveränt vackert att ha det på väggen...

    kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint! Vackert och med den där personliga historiken som gör en möbel/sak så speciell och värdefull! Jättefint i vitt!

    kram!

    SvaraRadera
  4. Jag säger bara - UNDERBART! Och tänk när det kommer upp på väggen! Suck!
    Kram Eva

    SvaraRadera