torsdag 10 mars 2011

Anemoner


Det regnar i dag också, trallala!!!

Jo, jag är så glad över regnet!
Det gör att snön äntligen börjar smälta lite,
och det känns faktiskt som om vintern är slut nu.


Ibland är det helt ok med en vanlig torsdag.
En bra dag på jobbet.
En fika på stan med äldste sonen på eftermiddagen.
Och så att komma hem och upptäcka att min snälla pappa
har varit i trädgården och röjt bland byggbråte
och sorterat och lagt i högar.
snällt!


Vet ni att jag börjar bli lite trött på tulpaner nu.
Anemoner kändes fräscht
och mycket roligare.
Anemoner fick det bli idag!


Och nu gläds jag åt att det är fredag i morgon,
och att jag får träffa min man igen.
Vi har jobbat helt omlott den här veckan,
och jag har bara sett honom sovandes i sängen på morgnarna.
Annars har jag varit "ensamstående" hela veckan.
All cred till alla ensamstående,
måste jag säga.
Det är tufft!!!

Hoppas att ni som tittar in här också hittar små glädjeämnen
en regnig torsdag som denna.
Om inte annat så är helgen nära nu!
Bara en sån sak...

Kram!

3 kommentarer:

  1. Skulle nog ha läst ditt inlägg innan jag gick igång inne hos mig.
    Men jag är lugn igen nu, skall försöka sätta mig en stund med tidningen innan det är dags att hämta på fotbollsträningen och sen läsa bok i sängen så blir det nog bra sedan.
    Att det är fredag i morgon är inte dumt det heller.

    Har också en man som jobbar mycket och gör han inte det så är han iväg på fotboll. Jag har vant mig även om det känns jobbigt ibland.
    Desto roligare när vi hinner umgås.
    Kram till dig också.
    Här blev det liljor istället för tulpaner - visst behöver man omväxling!

    SvaraRadera
  2. Så vackra anemoner och så vackra bilder du visar!
    Visst finns det många glädjeämnen i vardagen! Jag har haft en jättebra dag på jobbet som vanligt, har så härliga kollegor, vi är som en stor familj!
    Ja, nu är det snart fredag oc helgen kommer! Gott att du får träffa din man!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Anemonerna är så vackra och du har arrangerat dem väldigt vackert också! Så mysigt att få träffa mannen igen!

    SvaraRadera