tisdag 29 mars 2011

Tjatar på...(sorry!)


Nämen, oj då!
 Inte var det meningen att det nya rummet skulle bli
 uppställningsplats åt dahliorna...

Det är ju bara det att det är vårt ljusaste rum,
och jag vill ju att de ska må bra såklart.
Så småningom ska de mellanlanda i växthuset
innan de planteras ut på friland.
men just nu känns det väldigt långt fram i tiden.

Det är ju så himla kallt!!!
Island, Grönland, Sverige - vad är skillnaden?

(Å, jag hör nog hur gnällig jag låter nu.
Förlåt men jag "tyar inte längre" ju!!!
Jag har försökt vara tålmodig och positiv.
Det lyckades inte , kan jag tala om.
Ge mig värme för sjutton!!!)


(Längtar till påsken och har redan tagit fram lite ägg
och fjädrar...I PÅSK borde väl värmen ha kommit...?)

Hur klarar ni av den långa vintern, kylan och blåsten?
Snöslask i ett brun-grått landskap?
Har ni tålamod?
Energi? Ork? Lust? Glädje?
Håller ni tappert ut?
Kämpar på?

Grattis i såfall! :-)

(Jag hade verkligen lovat mig själv att det fick vara slut med
gnälla-på-vädret-inlägg. Men, tja, jag bröt löftet,
helt enkelt!  :-)

4 kommentarer:

  1. Vi är rätt många som gnäller på vädret nu men det kan väl vem som helst fatta varför, vi behöver ju sol och värme nu :) Jättesöta ägg. Kram Katta

    SvaraRadera
  2. Du vet väl att vi bor på samma breddgrad som Grönlands sydspets? Brrrr! Jag längtar också så mycket efter värme att jag blir en riktig knällkärring. Våren var ju på gång och sen skulle det till att snöa idag. Lite vårblommor måste man få kosta på sig, det är terapi.

    Kram H

    SvaraRadera
  3. Jag försöker njuta av de få dagarna som varit bra och håller mig nöjd om det är sol även om det är svin kallt.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Det är bra - ut med det bara.
    Denna vintern har varit min värsta deppvinter på länge. Jag har inte haft lust med någonting och det har gjort mig ännu hängigare + en ålderskris på det.
    Men några dagar den sista veckan har varit helt ljuvliga här nere och hoppet har börjat tändas igen om att vår och värme kommer att komma tillbaka. Vintern har ett slut och påsken kommer snart som en vändpunkt.
    Så fina ägg du plockat fram, jag tror det börjar bli dags för mig att göra detsamma.
    Visst syns det en ljusstrimma på dina plantor om än det fortfarande är lite kyligt. Håll ut det blir bra igen snart.
    Ha det gott min bloggvän!

    SvaraRadera