måndag 14 mars 2011

Solglasögon


Oj, vad det kryllade av fåglar på trädgårdsmässan!
Svägerskan köpte en i betong och
jag blev ju tvungen att köpa ett par jag med...
Det blev ett par järnfåglar för mig!
Fina och tåliga nog att stå ute i väder och vind
när snön försvinner så småningom.
(Bort, bort...!)


Bäst att jag stänger in dem i fågelburen så länge...

I dag satt solglasögonen på näsan när jag åkte hem från jobbet.
Jag tror på allvar att jag blir en bättre människa
när jag får ha mina solglasögon på! ;-)
(Ja, inte bara bättre - mycket snyggare
och coolare också! :-)
Jo, för gör inte solen alla människor bättre,
snyggare, coolare och gladare!?!)

Sedan toppade vi dagen med våfflor, jordgubbssylt
och vispgrädde till kvällsmat.
Det kändes också som vår.

En kopp chai-te nu så är
måndagen fullbordad!

5 kommentarer:

  1. Tjusiga fåglar, ser ut som de trivs i fågelburen,hihi:))
    Så härligt att få ta på sig solglasögonen, här har det varit skönt men mulet hela dagen:(

    SvaraRadera
  2. AH+solglasögon=perfekt kombination! Du är SÅÅ snygg och cool i dina brillor. Önskar jag också var det. Måste nog införskaffa mig ett par nya så jag kan hänga med dig!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att gå på inredningsmässa.
    Kanske lätt att förköpa sig bland allt snyggt och inspirerande. Dina fåglar var jättefina i din bur - du får nästan döpa dem också!

    Visst är det fräsigt att börja ta på sig solbrillorna igen. Jag älskar mina stora, som förutom hjälper mot solen också täcker de fina linjerna runt ögonen på ett förträffligt sätt.
    Minst tio år yngre blir jag (om jag får säga det själv)
    Så vi går mot ljusare tider på många sätt!
    Kram, kram

    SvaraRadera
  4. Solglasögon är toppen!
    Våfflor... Mmmmm... =)
    Solskenshälsningar. Kram.

    SvaraRadera
  5. Hej igen!
    Fina små fåglar!
    =)

    SvaraRadera