söndag 6 mars 2011

Pyssel i väntan på våren


Här får buren stå tills den kan flytta ut i trädgården.
Kan ni se framför er hur fint det blir med den 
hängandes i Åkeröträdet?

Sol idag, men jag är så otålig!
Det går  alldeles för låååångsamt med snösmältningen!!!
Inte en bar fläck i hela trädgården,
bara djup snö...


Tills vidare ägnar jag mig åt annat pyssel:
Har släpat in tusenmiljoner krukor från förrådet.
Änglatrumpet, dahlior, chokladblomma,
jätteverbena och Agapanthus.

Dags att se efter om det är något liv i dem!
Ny jord och lite vatten
och sedan vänta
och se!

1 kommentar:

  1. Steget att anta de där utmaningarna man drömmer om är vansinnigt stort ibland. Tryggast är det att gå hem och sätta sig i soffan som vanligt.
    Kanske är vi rädda för att misslyckas?
    Men vad gör väl det om man misslyckas?
    Då har man åtminstånde provat. För min del tycker jag det var modigt att bara tänka på att provsjunga upp till körslaget. Man är nog inte som modigast den här tiden på året, glåmig och deppig och dann. Skyll på det, vet jag och världen fortsätter som tur är att snurra och andra utmaningar står säkert bakom dörren - bara du är sugen.

    Här nere hos oss försvann snön för några veckor sen men det är fortfarande kallt, fast när solen lyser som den gjort hela helgen så känns livet lite, lite bättre!
    Kram, kram

    SvaraRadera