fredag 4 mars 2011

En skål chips...


En skål chips,
en bukett blommor -
Gissa tre gånger vad det är för veckodag...?


(Är hur trött som helst på alla röda kuddar i soffan,
men har inte haft ork/tid att fixa nya.
Fast nu när jag ser det på foto,
så inser jag ju tydligt det skriande behovet...
Herregud, det ser ju ut som om det är... julafton...)

Här är hela familjen hemma.
Småkillarna har en kompis här och det ska strax ätas pizza.
Inget originellt fredagsupplägg, men det är ungefär vad man
orkar efter en lång arbetsvecka.


När jag ändå var och fotade i vardagsrummet så tog jag en bild av detta:
Kolla hur pianotangenterna går igen i mattan i matrummet!
En häftig effekt som jag inte tänkte på förrän mattan låg på plats!

Jag önskar alla vintertrötta, hårt arbetande människor
som kämpar på och gör sitt bästa för att få ihop vardagen
med jobb, familj, hus & hem
en synnerligen skön fredagskväll.
Njut, samla energi och planera in lite roligheter i livet!
Det är vi värda, eller hur?

Stor fredagskram!

4 kommentarer:

  1. TACK kära du för att du tar dig tid att läsa och dela med dig av funderingar och peptalk i dina kommentarer, det uppskattar jag väldigt mycket.

    Chips står alltid på bordet hos oss till helgen men själv föredrar jag lilla godisskålen. Vi skall snart sätta oss och äta lammstek och grönsaksgratäng. Lite ordning får det vara innan snackset kommer fram...
    hoppas själv att du får en skön helg och att några roligheter dyker upp hos dig också.
    Varm kram Monica:-)

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för titten!
    Hoppas att ni får en riktigt mysig och skön fredagskväll:)
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  3. Rött är vackert, det behöver inte alltid betyda jul! Här knapras det chips också (och så tar jag ett glas rött)- det är ju härliga fredagkväll!
    Ha det riktigt fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Tack för din kommentar!
    Man skulle tro att vi bodde på samma ställe, vi byggde också till för några år sedan eftersom det är omöjligt att flytta från en gata som våran:)
    Chips är ett måste på fredagsmyset och blommor hör helgen till, så ha en fortsatt skön kväll!!

    SvaraRadera