söndag 20 mars 2011

Upptining


Här är mitt nya olivträd som jag köpte i går.
Det gamla mår toppen efter vintern,
men jag ville ha ett på hög stam också...

En skön söndag med körsång och badhus på schemat.
Och det bästa av allt: Solsken!


Såg ni det nya trädgårdsprogrammet på Tv 8?
Å, jag tyckte det var jättejättebra!
Fick massor av idéer. Bl.a. har jag lite svetsjobb till H nu. :-)
Tur att jag spelade in programmet
 så att jag kan visa honom sedan vad jag önskar mig...

(Som tur är så är han själv trädgårdsintresserad,
och brukar inte vara särkilt svårövertalad när det
gäller nya trädgårdsprojekt!)


Ser verkligen fram emot fortsättningen av serien.
Bra programledare också!

Nu är det dags för söndagskvällsbestyren.
Helgen har som vanligt gått alltför fort,
men nu har vi en vecka med plusgrader framför oss!

Kanske börjar jag äntligen tina upp snart...

6 kommentarer:

  1. Jättefint med lilla olivträdet i korgen. Fina bilder också

    Visst var programmet bra. Jag njöt i fulla drag.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hihihi, nu såg jag din kommantar - vi måste ha skrivit till varandra samtidigt.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg du har och så fint där på skåpet. Olivträd är ju bara helt underbart vackra. Så fint du gjort med hönsnär i förr inlägget med. Kram Katta

    SvaraRadera
  4. Vackra foton som alltid! Olivträdet är så vackert! Har också nyligen köpt mig ett. Men vet inte riktigt hur jag skall sköta det, får nog göra ett besök på bibliotekets trädårds/blommavdelning.
    Läser att du sjunger i en kör. Det gör jag också. Visst är det roligt!
    Kram till dig.

    SvaraRadera
  5. Va, nytt trädgårdsprogram?! DEt missade jag, jag som slukar alla trädgårds- och matlagningsprogram. Det är som porr. Tror jag =)

    Kram från Eva
    oddbrownbird.com

    SvaraRadera
  6. Snyggt med olivträdet, tycker de är svåra men det är säkert för jag glömmer vattna ibland....

    Håller med dig att trädgårdsprogramet var super bra, fick också en och annan ide.

    Kram Anna

    SvaraRadera