måndag 11 augusti 2014

En bonusdag


I går kväll blev det Tacos.
Det har vi inte ätit på hela sommaren
och det gjorde liksom att känslan av annalkande vardag förstärktes.
Lite senare åkte vi in till stan och gick på glasscafé.
Som avslutning på semestern.

För det var dags att börja jobba i dag.


Jag är duktig på att vara ledig.
Tänker faktiskt inte alls på jobbet då.
Och eftersom jag är ledig ända in i det sista,
så öppnade jag inte jobb-mailen förrän i går kväll.
Sent. Klockan 22.


Ja, jag skulle ju kolla hur dags man skulle "ställa in sig"
morgonen därpå. (Ja, dålig framförhållning - jag vet... :-)


Förstår ni känslan jag fick
när jag öppnar agendan för veckan
och inser att jag är kompledig på måndagen...?

Jag gick nämligen en bokcirkel i våras
som vi fick inläsningstid för i efterhand -
och hade jag nu inte varit så "bra" på att koppla bort jobbet
när jag är ledig,
så hade jag nog kommit i håg det...


Känslan när man är hundra procent inställd på att jobba -
och sedan istället får en "semesterdag" till.
Ha!
Den känslan...
...var inte så dum, faktiskt... :-)


Så denna förmiddag har ägnats åt
att måla naglarna, raka benen, eliminera ett tvättberg på strykbrädan
och annat småpyssel i lugn takt.
Vilken bonus!

Men i morgon är det dags!
Och nu är jag så redo man kan bli! :-)

5 kommentarer:

  1. Grattis till en bonusledig-dag! Jag ska ställa in mig på fredag.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Härligt tycker jag! Att du kopplar bort så bra. Jag gör det också. På måndag ska jag till jobbet igen. Min inloggning har gått ut så jag kommer inte kunna kolla mailen. Ska höra med en kollega som börjat jobba redan om jag "missat" något eller om det kommit någon info jag absolut behöver veta innan jag kommer dit.

    Vi åt laxtacos för ett par dagar sedan men vanliga tacos har vi inte ätit sedan innan sommaren tror jag. Kanske snart dags???

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ha ha! Du är för härlig!
    Det hade faktiskt jag koll på, men jag var tvungen att dubbelkolla med Caroline... ;)
    Ses imorrn! Har en överraskning åt dig!

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar överaskning, härligt med egentid.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Vilken överraskning! Så mycket mer Du måste uppskattat just den dagen verkligen en känsla av att få en massa tid plötsligt. Härligt!
    Vi har faktiskt inte heller ätit tacos på bra länge kanske dags snart...
    Så fint att samla lite smått och gott som vaser med bolltistel? och ljus på en bricka som du gjort.
    Kram Annika

    SvaraRadera