söndag 11 februari 2018

Första sådden!



Med ljuset kommer lusten till trädgårdsliv tillbaka.
Ja, så pass så att jag, som tar en paus i prenumerationen av 
trädgårdstidningar under vinterhalvåret,
faktiskt köpte en tidning på Ica i går.

Det är härligt när lusten återvänder.
Ja, för det är ju underbart att känna passion för något!
Ibland, när året går mot höst och trädgårdlusten är noll,
så är jag nästan rädd för att den aldrig kommer att återvända.
Och det vore ju tråkigt.
Som en kärlekshistoria som tar slut, liksom.
Så tomt det skulle bli...

Men:
Nu börjar planerna skissas i huvudet igen.
Jag längtar!

I går tog jag äntligen tag i de första sådderna.
Två sorters kronärtskocka
och så jätteverbena.

Härligt att vara i gång!

(Och jag tyckte att jag kom på ett smart sätt att märka sådderna på!
Olika sorters tejp - en för varje sorts frö -
samma märkning på krukan som på fröpåsen!
Smart va...?!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar