tisdag 20 februari 2018

Hjälp - nu har de börjat...


Vi bor längst upp på en återvändsgata
och har därför turen att ha skogen bakom oss.
Det är skönt, för vi har ingen insyn.
Man kan gå och skrota precis hur man vill.

Dessutom blir skogen som en stor, grön kuliss till trädgården.


Visst blir det skuggigt på tomten,
men det gör ingenting
för jag gillar skuggväxter allra bäst!

Dessutom är trädgården härligt sval
när det är varma sommardagar.

Ja, de enda nackdelarna skulle väl vara
att vi får snöfritt sist av alla på våren,
och så att många av växterna drar sig inåt trädgården,
eftersom de söker sig till ljuset.


Men nu:
Nu har de börjat rensa ur skogen.
Och det rejält!

Ingen pardon, liksom.
De tar ner jättemycket!


Fy, så läskigt det är!
Ja, jag förstår ju att skog måste gallras ibland,
men det blir ju så tomt när man tar ner träd...


(Det kanske är tur att det inte är jag som är arbetsledare,
för då skulle det inte bli många träd nedtagna.)

3 kommentarer:

  1. Vilken FIN trädgård ni har!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena!
      Jag älskar trädgårdsliv och ägnar gärna tid åt den när jag kan!

      // AH

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera