torsdag 5 juni 2014

Kanothajk


Hej!

Här sitter jag och har just kommit tillbaka från en kanothajk
som genomförts tillsammans med en av våra sexor på skolan.
Ja, man får vara med om mycket variation i mitt jobb -
nu var det två dagars paddling som gällde.


Jag paddlade tillsammans med en tjej som jag haft som elev i fyra år.
Vi hann prata mycket; både om minnen och om framtiden.
Det är något speciellt med elever i årskurs sex.
De har blivit så stora och förståndiga,
har humor och muskler! :-)
Ja, det sista behövdes, för första dagen paddlade vi i sju timmar,
(fast då ingick matpaus, förstås.)


Ibland fick vi stiga ur kanoterna och lyfta dem
förbi forsar och fall.
Det klarade eleverna bra, trots att det var riktigt tungt.



Och perfekt väder hade vi också.
Det var lagom varmt - 
visserligen ingen sol, men inte heller regn.


På kvällen lagade vi mat på en Murrikka
och till efterrätt blev det pannkakor
och grillade maschmallows!


Alla var duktiga och reste sina tält nästan helt själva!


Inga missöden eller tråkiga incidenter inträffade
och det är alltid skönt när man kan konstatera det!

Nu är det bara några dagar kvar i skolan.
Det är snart dags att säga hej då och
lite sorgligt med avslut är det allt.

I natt blir det i alla fall skönt att få ligga i sin egen säng.
Är man 48 så är man nog trots allt för gammal 
för att sova gott på liggunderlag... :-)

2 kommentarer:

  1. Jag är absolut för gammal för liggunderlag. Det har jag nog varit länge. Min skruttiga kropp klarar inte det. Inte ens en natt kan jag lova. Men så behöver jag heller inte sova på liggunderlag så det gör inget ;).

    Nu laddar vi för att fira vår dotter som fyller 20 på lördag. Helt otroligt!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Spännande! Mina söner och några kompisar ska ut och tälta imorgon.
    Blir intressant att se hur det går. De planerar fisk till middag....
    Hoppas det nappar :=)
    Kram Annika

    SvaraRadera