fredag 6 juni 2014

Elegant sorti



När jag kom hem idag
låg många av tulpanernas kronblad på marken.
Blomningen har kulminerat och ett efter ett faller av.
Kvar blir bara en lång stängel.


Angelique har gjort sitt,
och efter vad jag förstår så kommer hon inte
att komma åter nästa vår.


Men jag tyckte så mycket om henne
att jag definitivt kommer att köpa lökar i höst igen.



Liljetulpanen Trés Chic blommar länge
och kommer också att få vara med nästa år igen.


Den här tulpanen viker ner sina kronblad på ett roligt sätt.
Vilken elegant sorti!

Kvar i rabatterna står nu bara trotjänaren Queen of night.
Ännu några dagar i alla fall...

1 kommentar:

  1. Det är ett tag sedan tulpanerna sa adjö här för i år. Tom bondpionen har blommat över. Det är den tidiga våren som får "skulden" för det.
    Mycket annat fint finns här ändå så jag klagar inte.

    Kram

    SvaraRadera